موسسه خیریه توانبخشی دختران بی سرپرست و کم توان ذهنی
 هـمـــدم فتـح المـبین
www.Hamdam.org
انتخاب زبان: انگلیسی     0
امروز: جمعه ۱۴۰۳ سي و يکم فروردين

مقالات

  خون‌بازی؛ شیوه‌های انجام، دلایل و درمان...

«خون‌بازی»، یک نوع بازی بی‌فکری تخیلی (Game blood) است که با خراشیدن دست و پای فرد با ابزاری چون تیغ، کاتر یا هر شیء تیز و برنده‌ای صورت می‌گیرد و نوع دیگر آن کشیدن خون به وسیله سرنگ است که افراد مجدداً خون کشیده شده را به بدن خود تزریق می‌کنند.

۱۳۹۸/۷/۱۰  : تاريخ

  اِم اِس(MS) ؛ چیستی و چگونگی درمان؟

مقدمه: بیماری اِم اِس (MS) یا مالتیپل اسکلروزیس (اسکلروز متعدد/ (Multiple Sclerosis ، یکی از شایع‌ترین و مهمترین بیماری‌های اعصاب مرکزی به شمار می‌رود. منظور از اعصاب مرکزی مغز و نخاع است و عمده درگیری آن در بیماری اِم اِس صدمه به غلاف و پوشش دور رشته‌های عصبی است که به آن میلین (Miline) گفته می‌شود. میلین باعث افزایش سرعت هدایت پیام‌های عصبی میشود و در هر رشته عصبی که قطورتر باشد، سرعت هدایت بیشتر است. بنابراین اگر دچار آسیب شود سرعت هدایت کاهش پیدا می‌کند و دیگر مغز پیامی را درک نمی‌کند.

۱۳۹۸/۷/۱۰  : تاريخ

  کودک و تماشای تلویزیون؛ چه و چگونه؟

رایانه آشنا نباشند و از شبکه جهانی (اینترنت) چیزی ندانند. دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر و اینترنت است و موارد فوق چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و نفوذ خود را ادامه می‌‎دهند که نمی‌توان از کنار آنها با بی‌تفاوتی گذشت بلکه باید با آنها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید.

۱۳۹۸/۵/۸  : تاريخ

  پیامدهای منفی ازدواج پیش از بلوغ…

تاملی در ازدواج دختران قبل از سن بلوغ و آثار و پیامدهای مرتبط با آن حمایت از دختران برای جلوگیری از استثمار در ازدواج از موضوعات مهم در بحث‌های حقوق بشر است. ازدواج یکی از حساس‌ترین وقایع زندگی انسان و از مهم‌ترین نمادهای حقوقی و همزیستی در جوامع بشری است. اهمیت نکاح در درجه‌ی اول به رابطه فی‌مابین کل اجتماع با مهمترین جزء این کل یعنی خانواده مربوط می‌‎شود. اگر جامعه را به مثابه جسم آدمی در نظر بگیریم، خانواده‌ها سلول‌های این جسم محسوب می‎شوند و زمانی جامعه می‌تواند سالم باشد و به خوبی عمل ک

۱۳۹۸/۵/۷  : تاريخ

  آلودگی محیط، منشاء معلولیت!

نگاهی به؛ تأثیر آلودگی محیط در بروز اختلالات کروموزومی آمارها نشانگر این مسئله هستند که مواجه با آلاینده‌های موجود در هوا همچون سرب و آرسینک درگروه فلزات سنگین، تا 30 برابر خطر تولد نوزاد معلول و عقب مانده ذهنی را افزایش می‌دهد.

۱۳۹۸/۵/۷  : تاريخ

  اوتیسم در کودکان؛ از تشخیص تا درمان

قدمه: بیماری اوتیسم یک اختلال در سیستم عصبی است که باعث عدم عملکرد صحیح مغز می شود و در اوایل دوره کودکی، معمولاً قبل از ۳ سالگی خودش را نشان می‌دهد. هر چند درمان و شفای کاملی برای بیماری اوتیسم وجود ندارد اما درمان جدی و به موقع اوتیسم تغییرات بزرگی در زندگی کودکان مبتلا به این بیماری ایجاد می‌کند . این اختلال در بیماران اوتیستیک باعث می شود مغز نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت های ارتباطی و حرکتی به درستی عمل کند. این کودکان در زمینه‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی و رفتارهای اجتماعی،

۱۳۹۸/۵/۷  : تاريخ

  ارتباط بین فردی با بهزیستی روانشناختی

یکی از جلوه‌های مناسبات انسانی، تعامل انسان‌ها با یکدیگر است. این تعامل از شکل ساده‌ان تا پیچیده‌ترین وجه، در مناسبات انسانی بروز می‌کند. شکل پیچیده تعامل انسانی با ورود ابزارهای ارتباطی در چند دهه‌اخیر همراه شده‌است. بطوری که تکامل تعامل انسانی به میزان زیادی تحت تأثیر ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه‌ای قرار گرفته‌است و شکل‌های جدیدتری از این ارتباط را بوجود آورده‌است. (موا، ترجمه شریعتی راد، 1384)

۱۳۹۸/۳/۱۹  : تاريخ

  رابطه‌ی میان مصرف فست‌فود و ابتلا به آلزایمر (دمانس مغزی)

بر اساس پژوهشها بیماری آلزایمر یکی از بیماریهای خطرناک و مرگبار در عصر حاضر است که غیرقابل درمان بوده و شایعترین دمانس در افراد مسن محسوب می‌شود.

۱۳۹۸/۳/۱۸  : تاريخ

  آیا باید رمزموبایل همسرمان را بدانیم؟

شاید جاسوسی و نگاه‌های کنجکاوانه کار همیشگی شما در رابطه شده باشد...

۱۳۹۸/۳/۱۸  : تاريخ

  مددکاری اجتماعی و مسایل آن...

من احسن الی الناس، استدام منهم المحبت ...

۱۳۹۸/۱/۱۵  : تاريخ

 
آدرس پستی : مشهد ، بلوار خیام شمالی ، خیابان عبدالمطلب ، عبدالمطلب 58

تلفن: 31732 (051)


تلفنخانه : 37111764 - 37111755 (051)
تلفن مستقیم مدیریت : 2 - 37112111 (051)
تلفن مستقیم معاونت : 14-37112113 (051)
پاسخگوی شبانه روزی: 6262 125 0935
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه خیریه دختران کم توان ذهنی و بی سرپرست همدم می باشد.

www.hamdam.org